Sunday, August 30, 2009

Hidrokuinon??

Hidrokuinon sebenarnya bahan peluntur kuat yang digunakan dalam industri fotografi, getah dan agen aktif melunturkan warna rambut.

Walaupun diharamkan, masih ada sesetengah pengeluar tidak bertanggungjawab dan ingin mengaut keuntungan menggunakan bahan aktif berbahaya seperti monobenzil dan monometil hidrokuinon, raksa, asid askorbik dan peroksida dalam produk mereka untuk membolehkan pengguna melihat kesan cepat seperti diharapkan kebanyakan wanita.

Baik hidrokuinon atau raksa, kedua-dua ada bertindak dengan cara lebih kurang sama. Pada peringkat awal penggunaan, kulit menjadi cerah manakala parut dan pigmentasi hilang kerana hidrokuinon dan raksa menghalang penghasilan melanin.

Melihat kesan diharapkan, ramai wanita menganggap ia produk baik dan terus menggunakannya bagi mengekalkan kecantikan yang baru dimiliki. Di sinilah bermulanya masalah mereka. Hidrokuinon atau raksa yang disapu pada kulit akan bertindak balas dengan sinar ultra lembayung (UV) dan berlakulah proses pengoksidaan semula.

Mungkin ada yang tidak faham proses pengoksidaan ini. Ada cara mudah untuk memahaminya. Hiris sebiji epal dan biarkan ia seketika. Selepas beberapa minit anda lihat epal bertukar menjadi coklat. Ini bermakna proses pengoksidaan berlaku dan begitu juga yang terjadi kepada kulit anda.

Proses pengoksidaan semula menghasilkan lebih banyak pigmentasi dan mempercepatkan penuaan. Warna kulit menjadi tidak rata dan nampak ada kesan tompok hitam. Untuk membetulkan semula keadaan ini, lebih banyak hidrokuinon diperlukan dan proses sama akan berulang.

Pada masa sama, penghasilan melanin akan terhenti. Ketiadaan melanin bermakna kulit hilang daya perlindungannya dan sangat lemah. Ia sangat sensitif pada cahaya matahari dan lebih mudah mendapat kanser kulit.

Logam berat seperti raksa bukan saja merosakkan, tetapi berkumpul di dalam sel di bawah kulit dan boleh berpindah ke sel lain hingga sampai ke organ lain.

Pengumpulan raksa boleh menyebabkan keracunan hati dan kerosakan buah pinggang — dua organ utama yang bertindak sebagai penapis bahan toksik.

Seperkara yang perlu diingat, lebih cepat sesuatu produk itu mampu mencerahkan kulit anda, bermakna kepekatan bahan pemutih dalam produk itu lebih tinggi.

kesan dari penggunaan kosmetik yg mempunyai kandungan hidrokuinon n merkuri


Antara bahan aktif berbahaya dalam produk kecantikan ialah:

  • Hidrokuinon — Menghentikan penghasilan melanin iaitu bahan yang melindungi kulit daripada sinaran ultra lembayung. Apabila menggunakan produk mengandungi bahan ini, kulit muka menjadi kemerahan, rasa pedih dan terbakar apabila terkena cahaya matahari terik.

    Penggunaan berterusan menyebabkan warna kulit tidak sekata dan bertompok hitam. Hidrokuinon juga boleh meresap ke dalam sel dan memasuki aliran darah. Pengumpulan hidrokuinon dalam badan boleh menjejaskan pendengaran dan menyebabkan pelbagai masalah lain seperti menggigil, mual, muntah, sakit kepala, sukar bernafas, sawan dan mungkin koma.

  • Trietinon — Kulit menggelupas, kering, sensitif pada cahaya matahari dan banyak jeragat.
  • Raksa — Kesan raksa kepada kulit sama seperti hidrokuinon dan pengumpulannya dalam badan boleh menyebabkan seseorang mengalami pelbagai masalah, antaranya muntah, cirit-birit, keracunan hati dan buah pinggang serta gangguan saraf.

  • Selain itu, jika produk yang diperkenalkan kepada anda tiada label bahan yang digunakan, talian atau laman web pengeluar, lupakan saja niat anda untuk mencubanya.

    Jadilah pelabur bijak kerana pelaburan dalam penjagaan kecantikan bukan hanya membabitkan wang, tetapi masa dan paling penting, kulit muka anda.

    Jangan jadikan muka sebagai medan melakukan ujian keberkesanan bahan terlarang kerana dikhuatiri kesan sampingannya kekal sehingga tua.

  • Berdasarkan buku panduan Kosmetik dan Penjagaan Diri:

  • Bahaya dan Kesan Sampingan terbitan Persatuan Pengguna Pulau Pinang, ada cara tradisional boleh digunakan untuk mencerahkan kulit iaitu menggunakan kuning telur, minyak jagung dan sedikit air sebagai topeng muka (masker).

    Selain itu, jus nanas segar boleh menaikkan seri kulit yang kusam. Caranya, rendam tuala muka ke dalam jus nanas (campur air jika terlalu pekat) dan letak tuala pada muka selama 15 minit.

    Kandungan enzim bromelain dalam jus nanas boleh melarutkan sel kulit mati yang menyebabkan pengumpulan lebih banyak sel mati di muka.

    Kaedah tradisional ini mungkin lambat menunjukkan kesannya, tetapi yang penting ia selamat dan bebas bahan kimia berbahaya.kalo anda??bagaimana??

  • KOsMetik???fikir- fikirkan laa sblum gna..




    KEGHAIRAHAN sesetengah wanita untuk memiliki kulit cerah dengan cara cepat menggunakan ‘kosmetik murahan’ menenggelamkan nasihat pakar kecantikan dan kesihatan, walaupun bahaya mengenai bahan terlarang sudah acap kali dibincangkan.

    ala perkara ni pom penah gak berlaku pd dr ak..biase laa as student yg sememangnyer xad brape duit tuk d spend pd benda2 ni...ak penah gak try produk X ni...harga die murah la gak tp kesan die cpt..mula2 pakai tu mmg truja sgt...siap g promot tuk 1 famlily..last2 ak terkezut giler bile ak dapat tau yg produk yg ak gn tu ad kandungan hidrokuinon n merkuri yg tinggi..MASYAALLAH...trus berhenti pakai n smpai laa skrang ak jd tkut nak pakai produk..

    Keinginan menukar kulit wajah sebenarnya menunjukkan seseorang individu itu tidak yakin dengan diri sendiri. Jika anda menganggap kecantikan diukur pada warna kulit, bermakna tafsiran anda sangat sempit.

    Kecantikan seseorang wanita tidak hanya terletak pada warna kulit atau tebalnya solekan di muka. Ukuran kecantikan sejagat membabitkan jati diri dan keperibadian mulia.

    Bagaimanapun, bukan semua orang boleh menerima pendapat begini. Dalam satu kaji selidik oleh Synovate pada 2004, 61 peratus wanita dari lima negara iaitu Hong Kong, Malaysia, Filipina, Korea Selatan dan Taiwan berkata, mereka tampak lebih muda jika memiliki kulit cerah.

    Kaji selidik berkenaan juga mendapati, 50 peratus wanita Filipina, 45 peratus wanita Hong Kong dan 41 peratus wanita Malaysia menggunakan produk pencerah wajah.

    Kenapa warna kulit kita berbeza-beza? Warna kulit ditentukan oleh penghasilan melanin pada lapisan sel bawah kulit. Lebih banyak melanin dihasilkan, kulit akan menjadi lebih gelap.

    Tuhan tidak akan mencipta sesuatu tanpa fungsi tertentu dan melanin adalah daya pertahanan semula jadi untuk kulit terhadap sinar ultra lembayung dalam cahaya matahari.

    Tanpa melanin, kulit kita sebenarnya lemah dan perlu dilindungi daripada cahaya matahari bagi mengelak kemungkinan mendapat kanser kulit.

    Malangnya, ramai tidak sedar hakikat ini dan ingin membuang bahan berkenaan supaya tampak lebih cantik.

    Sebelum anda mencuba mana-mana produk kecantikan, terutama jenama yang tidak pernah didengar sebelum ini, satu perkara perlu diingat iaitu anda memperjudikan bahagian paling penting iaitu muka untuk menerima apa jua kesan sampingan produk berkenaan.

    Jadi sebelum melumurkan sebarang krim, tanya pada diri, sanggupkah korang menjadikan muka sebagai tempat ujian yang tidak pasti lagi kesannya?

    Saturday, August 29, 2009

    Apa itu Jerawat atau Jeragat




    Jeragat adalah panggilan untuk liang roma kulit yg tersumbat oleh sebum (juga dikenali sebagai bintik putih dan bintik hitam), jerawat, bonggol kecil yang boleh timbul pada muka, leher, bahu, dada, belakang, bahagian lengan dan paha. Jeragat, juga dikenali sebagai jerawat, adalah malapetaka bagi setiap wajah dan mimpi buruk bagi mereka yang malang dan satu penyakit kulit paling biasa. Di Amerika Syarikat, hampir 60 juta orang menghadapi masalah jeragat, dimana 85 peratus daripada golongan remajanya menderita penyakit ini. Folikel Biasa


    Jerawat merupakan masalah yang terhasil daripada aktiviti hormon-hormon pada kelenjar minyak (sebaceous glands) pada kulit yang membawa kepada penutupan liang roma dan kecederaan tisu (lesion) yang biasanya dipanggil jerawat. Luka-luka jerawat biasanya timbul di bahagian muka, leher, belakang badan, dada, dan bahu. Bertentangan dengan kepercayaan umum, jerawat bukan sahaja penyakit golongan remaja. Ia adalah masalah sosial dan boleh mengecewakan dan mencacatkan dalam kes-kes tertentu. Ia mempunyai kesan ekonomi yang penting, kerana banyak wang dibelanjakan untuk rawatan preskripsi dan bukan preskripsi, terapi dan produk-produk jerawat.




    struktur Whitehead





    struktur Blackhead




    Kebanyakan remaja dan sebilangan orang dewasa mengalami masalah jerawat untuk tempoh masa yang agak lama. Masalah tersebut tidak terbatas untuk mana-mana peringkat umur, bangsa, atau jantina. Ia menjejaskan beratus juta orang seluruh dunia. Masalah besar dengan jerawat adalah keadaannya yang tidak disenangi dan juga kesan parut yang ditinggalkan. Kes-kes jerawat berlainan dari sederhana kepada amat mencacatkan. Ia deretan dari bintik hitam dan bintik putih kepada benjolan merah (nodul-nodul) dan nanah.

    Friday, August 28, 2009

    Khas buat JeJaka jer...

    Hmmmm....pe yg pompuan nak sbnarnyer ek???ak sbgai pompuan pom xreti nak menjawab soklan ni..papehal try laa bc tips kat bawah ni...mn tau kot2 leh tlg saper2 jejaka yg sedang lam proses nk ngorat wanita idaman tuk d jadikan isteri die...hihiihi....


    waaa....
    ensem nyerr fahrin ni...hihihih
    pe ciri2 wanita idaman die ek??
    hmm....


    KuaLiTi LeLaKi yG MeNaWaN WaNiTa

    1. Percaya Diri
    Keyakinan diri adalah kualiti utama yang sering dicari oleh wanita. Lakukan perkara yang terbaik misalnya kalau anda mahir bermain badminton, maka teruskan bermain badminton dan juga cuba bermain bola sepak. Secara tidak langsung bakat dan kemahiran yang dimiliki akan menjadi lebih baik.

    Berdiri tegak ketika bercakap. Anda juga boleh melakukan senaman di bahagian belakang. Tetapi cara terbaik untuk membuatkan anda yakin pada diri sendiri ialah memandang wanita tepat pada matanya. Cara ini membuatkan anda kelihatan lebih yakin dan matang. Si dia juga akan memberi tindak balas yang lebih baik.

    2. Lelaki Lucu
    Jangan bercakap terlalu serius atau ketawa yang dibuat-buat. Anda dinasihatkan agar tidak bersama teman wanita ketika si dia bersedih. Kemungkinan ini akan membuatkan dirinya lebih berduka. Paling tidak, cuba mengingati filem atau kisah lucu yang anda pernah tonton lalu menceritakan kepadanya agar si dia kembali tersenyum. Pujukan dengan cara ini lebih menikamkalbu daripada memaksakan diri mewujudkan suasana ceria. Anda boleh mencari idea agar si dia dapat melupakan krisis yang dihadapinya. Di samping itu anda juga boleh membantunya menyelesaikan kekusutan yang melanda jiwanya.

    3. Romantik
    Wanita sebenarnya menginginkan lelaki yang romantik. Dan harus diingat romantik bukan bermakna gatal atau miang. Lelaki yang romantik ialah pandai mengambil hati dan bijak berkata-kata. Sikap yang mengambil berat tentang diri mereka dan penyayang menjadi salah satu aspek yang sering diberi perhatian oleh wanita. Biarpun mereka kelihatan rugged atau agresif tetapi dalam hal pemilihan teman lelaki kebanyakannya mahukan yang romantik.

    4. Lelaki Bijak
    Wanita sering bermimpikan lelaki yang bijak pandai. Untuk kecergasan, selalulah bersenam kerana ini akan menambahkan jumlah oksigen ke dalam otak. Fikiran menjadi lapang dan otak mudah menerima ilmu atau perkara baru. Wanita gemarkan lelaki yang bijak dan rajin membaca. Tidak semestinya anda seorang ahli akademik tetapi anda boleh mencubanya. Pakai cermin mata tanpa kuasa kerana ini akan memperlihatkan anda seorang yang intelek. Selain kacak, hati wanita mudah cair dengan lelaki yang kelihatan intelek.

    5. Suka Kanak-Kanak
    Wanita menganggap seorang lelaki bijak adalah berpengetahuan luas dalam pelbagai bidang termasuk menjaga kanak-kanak. Hati wanita mudah tersentuh dengan lelaki yang sukakan kanak-kanak. Ini membuktikan anda layak menjadi bapa yang penyayang.

    6. Bijak Berdandan
    Lelaki juga hendaklah bijak merawat atau memanjakan tubuh. Selain pakaian yang sesuai dan kemas, kebersihan tubuh juga hendaklah diberi tumpuan. Selain itu, kuku hendaklah dipotong rapi dan bersih

    LAILATUL QADAR

    Bismillahirahmanirahhim.

    Assalammualaikum wbt.

    "…(iaitu) ada pada bulan Ramadhan. Kerana itu, hendaklah kamu mencarinya pada sepuluh hari terakhir. Kerana ia terdapat pada hari-hari ganjil, iaitu pada malam 21, atau malam 23, atau malam 25, atau malam 27, atau malam 29, atau malam terakhir." - HR Ahmad





    Lailatul Qadar adalah satu malam istimewa yang dikurniakan kepada umat Muhammad SAW lantaran kebimbangan Baginda terhadap usia umatnya yang semakin pendek. Bagi mengatasi keraguan ini, maka Allah SWT menurunkan malam Lailatul Qadar yang membawa pahala seperti beribadat selama 83 tahun. Ini bagi menyamakan jarak masa umat terdahulu dengan umat Baginda pada hari ini dalam mengerja dan mendapatkan pahala beribadat.

    Suatu masa Baginda hendak memberitahu kaumnya mengenai tarikh Lailatul Qadar yang tepat tetapi terjadi satu pergaduhan di antara dua orang muslim. Jelas Baginda, maka itu rahmat (tarikh Lailatul Qadar) telah diambil kembali. Sesungguhnya perbalahan kerapkali menyebabkan kita kehilangan nikmat dan rahmat. Justeru, Baginda menyarankan kepada kaum muslimin agar menghubungkan silaturrahim kerana ia adalah amalan yang lebih baik daripada solat, puasa dan sedekah. Silaturrahim juga akan meningkatkan iman di dalam sesuatu kaum.

    Pada zaman Rasulullah SAW, ramai ulama dan sahabat menyambut Lailatul Qadar dengan tekun mengerjakan ibadat. Rasulullah SAW sendiri tidak pernah leka dalam hal ini walaupun Baginda telah dijanjikan tempat di sisi-Nya. Malahan Baginda khusyuk beribadat sehingga kakinya bengkak tanpa memikirkan kesakitan yang ditanggung.

    Kita sebagai umatnya juga harus mengikuti contoh ini. Tidak sepatutnya kita memilih untuk mengikuti sunnah Baginda yang dirasakan mendatangkan faedah yang besar kepada kita sahaja kerana sememangnya semua sunnah Nabi memberi faedah. Namun, apabila memperkatakan hal ibadat, jarang sekali kita mahu mencontohinya. Bak kata pepatah tepuk dada, tanya selera.

    Perbanyakkanlah amalan pada Malam Lailatul Qadar seperti membaca Al-Quran, bertasbih dan bertahmid. Dan ia sesungguhnya boleh ditemui jika kita dapat membezakan malam tersebut dengan malam-malam sebelumnya.

    Rasulullah SAW telah menjelaskan di antara tanda-tanda Lailatul Qadar ialah:

    • Malam yang sepi, tenang dan bercahaya
    • Tidak panas atau sejuk (sederhana) seolah bulan memancar terang
    • Tiada petir atau kilat sabung menyabung sehingga subuh
    • Pada paginya matahari akan timbul tanpa pancaran cahaya, seperti bulan mengambang

    Tanda ini amat jarang ditemui, kecuali tanda terakhir yang pernah terjadi. Andai bertemu dengan malam ini, maka ucapkanlah doa berikut yang bermaksud:

    "Ya Allah, sesungguhnya Engkaulah yang mengurniakan keampunan terhadap dosaku. Dikau suka mengampun, maka ampunilah daku."

    Pada malam ini juga Jibrail a.s akan turun ke bumi dan mengarahkan setiap malaikat berkunjung, memberi salam dan berjabat tangan dengan mukmin yang sedang beribadat di rumah mereka. Namun malaikat-malaikat ini tidak akan mendatangi mana-mana rumah yang di dalamnya ada haiwan-haiwan peliharaan yang haram, penzina, juga rumah yang di dalamnya tergantung perhiasan atau gambar haiwan dan manusia. Justeru, awasilah perlakuan kita dan sentiasalah berusaha meningkatkan iman, terutamanya dalam Ramadhan ini.

    Semoga bersua dengan Lailatul Qadar dan wassalam.

    SELAMAT MENYAMBUT PUASA RAMADHAN

    Bulan Ramadhan bulan berganda. Setiap apa saja yang dilakukan akan mendapat balasan berganda. Malahan nafsu kita juga turut berganda walaupun pada bulan ini syaitan dirantai oleh Allah. Ini adalah kerana nafsu telah bertapak di hati dan bermaharajalela.

    Saudara-saudari,

    Apabila kita membuat kesilapan kita sering menyalahkan syaitan dan iblis yang menggoda kita. Tetapi mengapakah kesilapan yang sama turut berlaku dalam bulan Ramadhan? Adakah rantai-rantai yang membelit kaki-kaki syaitan itu terlalu panjang hingga dapat memberi 'petunjuk' kepada kita?

    Sabda Rasulullah saw.:

    "Apabila datang bulan Ramadhan, dibukakan pintu langit dan ditutup pintu neraka serta dibelenggu segala syaitan."

    Semoga dengan keberkatan Ramadhan ini kita akan dapat menggilap kembali hati kita yang pudar dan melumpuhkan nafsu-nafsu hitam yang bertahta di hati kita selama ini. Oleh itu, inilah masa yang perlu digunakan sebaik mungkin untuk mendidik kembali nafsu kita yang selama ini dikongkong oleh syaitan. Berpuasa bukanlah sekadar berlapar semata-mata. Tetapi puasa adalah berlapar di samping mendidik nafsu dan peribadi manusia. Ini adalah jihad yang maha besar yang perlu dihadapi oleh setiap umat Islam.


    Nabi Muhammad saw pernah bersabda:

    "Berjihadlah kamu dengan lapar dan dahaga kerana pahalanya seperti pahala mujahid di jalan Allah (fi sabilillah) dan sesungguhnya tiada amalan yang lebih diperkenankan oleh Allah selain menahan lapar dan dahaga"

    Saudara-saudari,

    Bulan Ramadhan ini adalah anugerah Allah sebagai lambang kasih sayang kepada hamba-hamba Nya. Allah tidak mensia-siakan keletihan umatnya yang berpuasa hinggakan tidur di waktu siang juga diberikan pahala. Begitu besarnya kasih sayang Allah pada kita. Oleh itu marilah bersama-sama kita menilai diri kita. Semoga tahun ini amalan kita akan semakin bertambah dan sempurna perlaksanaannya. Insya Allah. Janganlah kita termasuk dalam golongan yang menganiayai diri sendiri.


    Sabda Rasulullah saw:

    "Barangsiapa yang mendirikan Ramadhan dengan penuh keimanan nescaya diampunkan segala dosa-dosanya yang lalu."

    Wasalam

    Tuesday, August 25, 2009

    KerJa ooo KeRja.........

    Hmm ni da minggu last n bermakne da sebulan ktorang keje part time kat bahagian akademik uPc under unit pengijazahan...xpasal2 ak leh knl ngan staf2 bahagian akedemik mcm En Hashim...en IkmaL...abg ain....salleh...Kak Humaira..n sape lg ek???ak rs tu je kot coz diorang laa yg slalu bg tunjuk ajar kat ak.skali pikir..sedih gak..pas ni xtau laa pe yg ak wat... kelas daa laa xpack sgt..n kat sni gak laa ak leh knl ngan bdk2 kos lain...kalu sblom ni idop ak ngan bdk math je..tp skrang ak daa ad member kos kimia...kos goegrafi...kos sains sukan..hehhe...nway kenangan first time keje ni mmg bermakne lam idop ak... thanks a lot kat member ak yg bg borang keje ni...deris...nati ak blanje pizza yer...tp tunggu gaji lu aa...hehe...kat bawah ni ad ckit gambar kenangan ak kat bilik jubah...nati petang ni ak snap lg...hehe...



    topi phd + juBah DegRee = layannzzzzz..............


    ni laa akibatnye bile ak da bosan melipat kain hood....
    berangan dapat phD.......

    ~Prof Dato' Dr Azhana~



    ~gambar candid~
    teruna mana laa yg rajin ni...xberenti henti melipat hood....
    rajin mengalahkan anak dara...



    ni sorg lg member keje ak yg poyo da amik phD..
    kat mana laa die rembat jubah ni..
    xadil tol..nik...ak nak gak!!








    Wednesday, August 5, 2009

    SuaRaKu BeRHaRap....

    Lirik lagu Hijau Daun Suaraku (Berharap)

    Posting lirik ini di blog anda

    Disini aku masih sendiri
    merenungi hari-hari sepi
    Aku tanpamu
    Masih tanpamu

    Bila esok hari datang lagi
    Ku coba untuk hadapi semua ini
    Meski tanpamu, Oo~ meski tanpamu

    Bila aku dapat bintang yang berpijar
    Mentari yang tenang bersamaku disini
    Ku dapat tertawa menangis merenung
    di tempat ini aku bertahan

    Suara dengarkanlah aku
    Apa kabarnya pujaan hatiku
    Aku disini menunggunya
    masih berharap di dalam hatinya

    Suara dengarkanlah aku
    Apakah aku slalu dihatinya
    Aku disini menunggunya
    masih berharap di dalam hatinya

    Kalau aku masih tetap disini
    Ku lewati semua yang terjadi
    Aku menunggumu, oo~ aku menunggu

    ~{}~

    Suara dengarkanlah aku
    Apa kabarnya pujaan hatiku
    Aku disini menunggunya
    Masih berharap didalam hatinya

    Suara dengarkanlah aku
    Apakah aku ada dihatinya
    Aku disini menunggunya
    Masih berharap didalam hatinya

    Suara dengarkanlah aku
    Apa kabarnya pujaan hatiku
    Aku disini menunggunya
    masih berharap di dalam hatinya

    Oo~
    Suara dengarkanlah aku

    Sunday, August 2, 2009

    ~ciNta~

    hmmm entry kali ni pasal cinta laa plak....xde pe sbnarnya tp juz nak berkongsi je...lgpom mata ak xngantop pom lg...lgpom mlm still muda lg...baru kol 3.35 am.....ayam pom xbgn pom lg...ehhehe...nape ek??rs sunyi sgt skrang....tp xpe laa...nsb bek ad tenet...leh gak ak layan tenet...xde laa sunyi ngat...nak tgk cite...ak bukannye ska ngat tgk cite...

    ok...ok.....kalo korang sume nak tahu sama ada korang da jatuh cinta dengan seseorang, korang leh tau melalui perkara cam kat bawah ni. sebenarnya ak ambil tips ni dr sbuah artikel ttg cinta...sesaje je mlm2 ni ak bosan xtau ape...layan laa cintan kejap..ni sume member ak yg punye pasal...ad ke mlm2 gni tetibe buzz ym ak n bercerita pasai cinta n siap bagi link video kat u tube lg...tp papepom best sgt ayat lam video tu n ak pom mengharap dapat jumpa cinta yg lam video tu ckp...tu mmg impian setiap insan untuk mendapatkan kesempurnaan...tp kt ni hanya laaa insan biasa...xmampu untuk mendapat kesempurnaan tp kt mampu untuk berusaha tuk dapatkan kesempuarnaan yg di idam kan...

    video


    13 Tanda Anda Telah Jatuh Cinta

    1. Anda tidak akan marah terlalu lama dan akan berusaha untuk mengawal kemarahan anda terhadapnya.

    2. Anda akan sentiasa merindui dia.

    3. Apabila berjalan dengan dia, anda akan berjalan dengan perlahan.

    4. Anda akan tersipu-sipu malu apabila bersama dengannya.

    5. Apabila anda berfikir tentang dirinya, jantung anda akan berdegup pantas.

    6. Hanya dengan mendengar suaranya, anda akan tersenyum tanpa sebab.

    7. Apabila anda melihat dia, anda tidak akan peduli orang di sekeliling anda. Anda cuma melihat dia seorang.

    8. Anda akan mula mendengar lagu yang berirama balada.

    9. Dia sentiasa di fikiran anda.

    10. Anda akan sentiasa terhidu baunya.

    11. Anda menyedari bahawa anda akan tersenyum apabila memikirkan tentang diri dia.

    12. Anda akan lakukan apa sahaja untuk dirinya.

    13. Apabila anda membaca ini, pada masa yang sama, ada seseorang di dalam fikiran anda.

    haaa...amacam?????ad ker yg berkaitan ngan dr sendiri??kalo ad tu kompem kamu daa di lamun cinta...tp cari laa cinta yg suci....jgn cinta berlandaskan nafsu semata2...jgn laa smpai br je kapel trus nak pegang2..sian kat husband or wife kt nati...kalu nak pegang...kawin trus...lg best....xde sorang pom nak marah..heheh...bak kata heliza lam cite syurga cinta......cinta ni ad 3...cinta ALLAH...cinta JIN dan cinta SYAITAN...so kepada sume....jom laaa kt mencari cinta ALLAH..insyaALLAH kekal n bahagia sepanjang hayat...

    p/s: aiiii tetibe lak rs cam nak kawin lak mlm ni

    hahahhahaah...........


    HATI SEPUTIH AWAN

    JIKA HATI SEPUTIH AWAN, JANGAN BIARKAN IA MENDUNG.

    JIKA HATI SEJERNIH AIR, JANGAN BIARKAN IA KERUH.

    JIKA HATI SEINDAH BULAN, HIASI IA DENGAN IMAN.