Tuesday, December 7, 2010

Pemakaian SHAWL

Pemakaian shawl??? entry pasal ape la plak yang aku nak tulis ni..sebenarnya aku nak crite la sedikit pendapat aku tentang benda alah ini..Skrang perkataan SHAWL ni mmg paling glemer n femes amous la dan sering di sebut2 oleh semua lapisan msyarakat terutamanya untuk kaum hawa.....xkisah la anak dara ker..mak dara ker..even skrang ni ad jgk sesetengah kaum adam tu yang gunakan shawl sbgai alternatif lain menggantikan kain songket sampin..so creative!!!...Aku bercakap ni semua atas pengalaman aku sendiri..Ada antara member laki aku yang datang beraya ke rumah pkai shawl yg dililit kat pinggang ala- ala bersampin..n kalo korang rajin nak selak- selak majalah fesyen pun korang akan jupe..xckup ngan itu..kalo korang perasan la kan..ad sorang artis tu pkai fesyen mcm ni time raya aritu..xsilap aku rancangan kat astro ria..So..nampak sgt la pemakaian shawl ni adalah universal..


pemakaian shawl d kalangan artis...sori la yer heliza n farah..sy curik pic anda tuk d jadikan model jap..hehe


Kalo korang sume prasan la kan..blog2 yg menjual shawl secara on9 ni tersangat la banyak..mcm2 fesyen ad..yg pusing2 ada..yang berantai ada..yang kedut2 pun ada..yang berblink2 pun ada..bak kata mak cik astro tu..'mcm2 adaa'...Semua cantik- cantik je..mmg menarik tertarik n dabo00mmm la.....Tringin nak cuba n pkai wat pi jalan2...tp smpai skrang tahap confident aku tuk pkai shawl ni msih lg nipis..tgk org pkai lawa je..tp bla ak nk pkai..rs mcm serabai n serba serbi xkena..maybe sbb bentuk muka aku ni n tambah plak ngan kehadiran spek professor ak ni yg menyebabkan ketidaksesuaian tuk aku memakai shawl idaman..So, terpaksa la aku setia ngan tudung bawal ini..Kalo gian sgt nak pkai shawl, ak biasernyer pkai shawl cotton then lipat segitiga pastu lilit2 la smpai kemas..kalo wat camni..OK la kot..tp kalo nk ber'shawl' yg pkai inner cantik2 tu..serius mmg aku xbrani..klaka giler kot muka ni..nak2 kalo yang lekat kat dahi..mmg serius aku ckp..muka nampak lain n pelik jer..hik3...tp ni tuk diri aku la..tuk diri org lain..serius lawa n aku sgt berkenan tgk..mcm2 fesyen n gaya diorang lilit..kemas n rapi jek..So, conclusionnyer, its up to u la kan nk pilih ape as your fesyen sytle..yg penting btl2 menutup aurat yg sptutnya....korang paham kan maksud aku..so...tepuk dada tnya la iman....

p/s: Agak2 trend shawl ni akan bertahan lama x??

1 comment:

HATI SEPUTIH AWAN

JIKA HATI SEPUTIH AWAN, JANGAN BIARKAN IA MENDUNG.

JIKA HATI SEJERNIH AIR, JANGAN BIARKAN IA KERUH.

JIKA HATI SEINDAH BULAN, HIASI IA DENGAN IMAN.